پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227108
مبتلايان به سرطان سينه ويتامين D بخوريد
تاریخ انتشار : 1395/09/01 10:08:26
نمایش : 1104
محققان دريافتند ميزان ويتامين D در بيماران مبتلا به تومورهاي در مرحله پيشرفته کمتر است و در زنان قبل از سن يائسگي مبتلا به سرطان سه گانه منفي در کمترين ميزان است. ميزان بالاتر ويتامين D به هنگام تشخيص بيماري با شانس بيشتر زنده ماندن فرد مرتبط است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محققان موسسه سرطان رزول پارک نيويورک داده هاي حدود ۱۷۰۰ بيمار مبتلا به سرطان سينه را در کاليفرنيا بررسي کردند و دريافتند ميزان بالاتر ويتامين D به هنگام تشخيص بيماري با شانس بيشتر زنده ماندن فرد مرتبط است. اين رابطه در زنان قبل از سن يائسگي قوي تر است.

محققان دريافتند ميزان ويتامين D در بيماران مبتلا به تومورهاي در مرحله پيشرفته کمتر است و در زنان قبل از سن يائسگي مبتلا به سرطان سه گانه منفي در کمترين ميزان است. سرطان سه گانه منفي شايع ترين نوع سرطان سينه در بين زناني است که با تغيير در ژن موسوم به BRCA۱ همراه است.

به گفته محققان اين يافته ها، شواهد تجربي قانع کننده اي در مورد رابطه بين ميزان پايين ويتامين D و ريسک پيشرفت سرطان سينه و مرگ را نشان مي دهد.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html